סגירת מרפסת מאלומיניום

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

שוקלים את האפשרות לסגור את המרפסת שלכם ולהפוך אותה לחלל שניתן לשהות בו גם כשהשמש יוקדת וגם כשגשם זועף? מהם הסוגים של סגירות מרפסת שתוכלו ליישם במרפסת שלכם? האם סגירת מרפסת מאלומיניום, משמעותה שהסגירה כולה עשויה אלומיניום או שמרכיב האלומיניום מתייחס רק לשלד הסגירה? מהם היתרונות שמציע האלומיניום ביחס לחומרים אחרים? האם האלומיניום הוא מספיק חזק בכדי לייצב סגירה למרפסת ברוחות חזקות ובגשם זלעפות? על שאלות אלו ועוד נענה במדריך הבא באופן כמה שיותר מקיף.

מהם הסוגים השונים של סגירת מרפסת?

ככלל, סגירת מרפסת הוא ביטוי המתייחס למהלך שבו אנו הופכים את החלל הפתוח של מרפסת שמש לחלל סגור ואטום שיכול לתפקד כמו חדר נוסף בבית. את סגירת המרפסת אנחנו יכולים לבצע בשלוש תצורות מרכזיות:

  • סגירה אטומה – סגירה אטומה היא סגירה שלאחר השלמתה, המרפסת הופכת לחדר לכל דבר ועניין ולמעט חלון שאפשר להשאיר, קירות הסגירה הם אטומים למעבר אור ואוויר.
  • סגירה שקופה – סגירה שקופה היא סגירה המבוססת על שימוש בזכוכית או תחליפי זכוכית על מנת לסגור את המרפסת ממעבר של אוויר, אך לא ממעבר של אור.
  • סגירה משולבת – סגירה משולבת נועדה לשלב בין שתי האופציות הראשונות ויכולה להתבצע במגוון רחב של תצורות ויחסים בין הסגירה האטומה והסגירה השקופה.

סוג הסגירה נקבע בעיקר על פי המטרה שלשמה מבצעים את הסגירה. אם אתם מעוניינים להפוך את המרפסת לחדר שינה או חדר כמו כל אחד מחדרי הבית, הסגירה העדיפה היא סגירה אטומה, בעוד שאם אתם עדיין רוצים להשתמש במרפסת כפינת הפנאי של הבית ולאפשר לעצמכם ליהנות ממנה גם בעונת החורף, סגירת מרפסת שקופה היא האופציה המועדפת. תהיה אשר תהיה הסגירה שבה אתם בוחרים, לכל סגירה כזאת חייב להיות שלד ועליו נדבר כעת.

שלד לסגירת מרפסת

הפרוצדורה של סגירת מרפסת היא פרוצדורת בנייה לכל דבר ועניין והיא נשענת באופן מלא על עקרונות הנדסיים. בדיוק כפי שלבית שלכם או אפילו לאוהל על חוף הים יש שלד, גם לסגירה חייב להיות שלד. תפקידו של השלד הוא לספק את התמיכה המבנית ללוחות או למרכיבים שאיתם תתבצע הסגירה בפועל. כך למשל, אם אתם מבצעים סגירת זכוכית, שלד הסגירה מיועד לספק את הקונסטרוקציה שעל גביה יורכבו לוחות הזכוכית בצורה חזקה ויציבה.

סגירת מרפסת מאלומיניום היא פרוצדורה שבה השלד עצמו עשוי מאלומיניום ואין כוונה לכך שכל הסגירה כולה עשויה לוחות אלומיניום. המשמעות היא שבמסגרת סגירת מרפסת מאלומיניום תוכלו ליישם גם סגירה שקופה באמצעות לוחות זכוכית, כשהאלומיניום בא לידי ביטוי רק במוטות המשמשים כשלד הסגירה, כקונסטרוקציה שמחזיקה את הסגירה כולה.

כיצד מייצרים שלד אלומיניום לסגירת מרפסת?

שלד אלומיניום לסגירת מרפסת הוא אינו מוצר מדף ואי אפשר לקנות אותו על פי מפרטים סטנדרטיים כלשהם שיכולים להתאים לכולם שלא כמו חלונות אלומיניום במידות קבועות. בכל פרויקט סגירת מרפסת יש לבצע תכנון מדויקת של התהליך ובעזרת מהנדס, לגבש את המבנה המדויק של שלד האלומיניום – מרחק בין עמודי תמך, חיזוקים אופקיים, אנכיים ואלכסוניים, חיזוקי תקרה, קיבוע ועיגון למבנה, עובי מוטות ופיזור מוטות וכן הלאה. כל אלה הם פרמטרים שדורשים תכנון על פי עקרונות הנדסיים ברורים ובהתאם לסוג הסגירה ולחומרי הגלם המיושמים במסגרתה. כך למשל, אם אתם מעוניינים לבצע סגירת עץ למרפסת, עדיין תוכלו להשתמש בשלד אלומיניום, אך השלד הזה עשוי להיראות מאוד שונה מזה שישמש לצורך סגירת מרפסת עם לוחות זכוכית ושנה משלד שישמש לסגירה באמצעות פאנלים מבודדים של בניה קלה.

לאחר שגובש שלד האלומיניום מיוצר השלד עצמו, הן באמצעות מוטות פלדה בעלי ציפוי אלומיניום והן באמצעות פרופילי אלומיניום טהור. השימוש במוטות פלדה מצופים באלומיניום יהיה בדרך כלל עבור קורות שאמורות לספק את עיקר החוזק המבני של השלד בעוד שימוש בפרופילים של אלומיניום יתקיים בחלקי השלד שבהם מספיק חוזקו המבני של האלומיניום לצורך מתן התמיכה והחוזק המבני הנדרשים. בתהליך ייצור מוטות השלד משולבים במוטות כל האלמנטים הנדרשים לצורך הרכבה, ובכלל זה לשוניות חיבור, מחברים, חורים וכן הלאה. המשמעות היא שאת שלד האלומיניום ניתן להרכיב במרפסת עצמה ובתהליך מאוד מובנה ושיטתי שדומה להרכבת לגו, תוספת מרפסת שמש לבניין קיים מומלץ לבצע עם בלקון מרפסות.

לאחר התקנת השלד במרפסת, ניתן להצמיד אל השלד את הרכיבים או הלוחות שאמורים לייצר את הסגירה עצמה. טכניקות הבנייה שבהן נעשה שימוש בשלב זה יכולות להיות רבות ומגוונות בהתאם לסוג הסגירה. כך למשל, שילוב של לוחות זכוכית יחייב תהליך של הדבקה, איטום גומי ואיטום סיליקון. שילוב פאנלים מבודדים מבוצע בעיקר באמצעות חיבור הלוחות אל מוטות השלד באמצעות ברגים לכל אורך הפאנלים והמוטות וביצוע איטום היקפי. פרישת משטחי הסגירה מבוצעת על פי התכנית שגובשה בכל הקשור להשארת מפתחי חלון ודלת והשארת מפתח חלון תקרה, במידה וחלון כזה נכלל בתכנית.

סגירת מרפסת קלאסית מאלומיניום

כאמור, שלד אלומיניום יכול לשמש למגוון סוגי סגירות תוך שימוש במגוון חומרי גלם. יחד עם זאת, היישום הקלאסי של סגירת מרפסת מאלומיניום הוא סגירת זכוכית במודל של סגירה שקופה. סגירה זו מאפשרת להפוך את מרפסת השמש לחדר שמש, המאפשר לשהות בו גם במהלך עונת הקיץ אבל גם במהלך עונת החורף כשבחוץ קר וגשום. סגירה זו מבוססת על בניית שלד אלומיניום באמצעות פרופילים ייעודיים המעוגנים לרצפת המרפסת ונמתחים עד לגובה התקרה המיועדת ובאמצעות פרישת פרופילי חיזוק אופקיים שמשמשים גם לצורך חיזוק הקונסטרוקציה וגם לצורך יצירת משטחים שאליהם יעוגנו לוחות הזכוכית.

בסגירת מרפסת זו יש לקחת בחשבון את האלמנטים הבאים:

סוג הפרופיל – בסגירת מרפסת מאלומיניום נעשה בדרך כלל שימוש בפרופילים סטנדרטיים מעובים ומחוזקים. יחד עם זאת, ישנה אפשרות ליישם גם פרופילים בלגיים דקים ומעודנים, אם כי שימוש בפרופילים אלה עשוי לייקר מאוד את עלות הפרויקט כולו, שלא כמו בפרויקט הרחבת מרפסות שמש מפלדה.

סוג הזכוכית – סגירת זכוכית למרפסת אמורה לאפשר לנו ליהנות ממעבר חופשי של אור דרך דפנות הסגירה וכמובן ליהנות מהיכולת לצפות על הנוף מהמרפסת החוצה. יחד עם זאת, פרט לכך הסגירה אמורה לספק לנו בידוד מלא מהסביבה על מנת שאכן נוכל ליהנות מהמרפסת גם כשבחוץ קר וגשום. לשם כך, יש להקפיד מאוד בבחירת סוג הזכוכית שעליו תתבסס הסגירה ולצורך זה נעשה שימוש בשני סוגים מרכזיים: זכוכית כפולה וזכוכית בידודית. זכוכית כפולה היא זכוכית המורכבת משני לוחות זכוכית סטנדרטיים המחוברים זה לזה עם יריעה פולימרית המחברת ביניהם ועוטפת אותם מבחוץ לצורך יצירת מכלול זכוכית אחד חזק. זכוכית בידודית מיוצרת בצורה דומה מאוד אלא שבמקום יריעה פולימרית בשטח החיבור שבין שתי הזגוגיות, מותירים שכבה דקיקה של אוויר שמשמש כשכבת בידוד אפקטיבית. זכוכית מחוסמת היא גם אפשרות ליישום בסגירת מרפסת מאלומיניום, שכן גם סוג זכוכית זה נשען על אחד משני העקרונות של זכוכית כפולה או בידודית. זה גם המקום לציין שיש לכם את האפשרות להזמין זכוכית עם ציפוי כהה, שיאפשר לכם למתן את רמת קרינת השמש אל תוך המרפסת.

עיצוב הפרופיל – עובי הפרופיל, גוון הפרופיל, מרקם הפרופיל, פרישת פרופילים – כל אלה הם מרכיבי מפתח בעיצוב סגירת מרפסת מאלומיניום וניתן לקבל החלטה עיצובית נפרדת עבור כל אחד מהפרמטרים הללו. כך למשל, תוכלו לבחור את הגוון המדויק לסגירת המרפסת שלכם, החל מגווני בסיס של לבן, שחור וחום וכלה בכל גוון אחר שתבחרו בו. תוכלו גם לבחור את המרקם של פרופילי האלומיניום, החל ממרקם חלק, דרך מרקם גס ומחוספס ברמות שונות וכלה במרקם מסותת ומגולף עם דוגמת עיצוב לטעמכם.

מהם היתרונות של סגירת מרפסת מאלומיניום?

 סגירת מרפסת מאלומיניום היא למעשה המשך ישיר של שורת פיתוחים מוצרים בענף הבנייה והשיפוצים, המבוססים כולם על אלומיניום ולא לחינם. האלומיניום היא מתכת ייחודית שמשלבת כמה יתרונות מובהקים ומשמעותיים כפי שנפרט להלן:

חוזק מבני – האלומיניום היא מתכת לכל דבר ועניין והיא מביאה איתה את החוזק המבני המאפיין את עולם המתכות. פרופילי אלומיניום אמנם לא חזקים כמו קורות פלדה אך במרבית היישומים הם מספקים בהחלט את החוזק המבני הנדרש. זאת ועוד, מאחר ומדובר במתכת, ניתן להשיג את החוזק המבני הנדרש באמצעות מבנים דקים ומעודנים יותר, למשל ביחס לקורות עץ שבכדי להתאים את עצמן לחוזק המבני שיודע לספק האלומיניום, הן מיושמות במידות גדולות שתופסות נפח עודף במרחב. במקרים בהם האלומיניום לא יודע לספק בעצמו את החוזק המבני הנדרש, ניתן להשתמש במוטות פלדה בציפוי אלומיניום. למה הציפוי? בגלל היתרון הבא.

עמידות – יתרון העמידות מתייחס לעמידות האלומיניום בפני פגעי מזג האוויר והזמן. בניגוד לברזל, אלומיניום היא מתכת שאינה מחלידה. ניתן להתקין אותה במרחבי חוץ והיא מציגה עמידות מלאה בפני קרינת שמש ישירה, בפני לחות ורטיבות, בפני גשם ושלג ובפני כל פגעי מזג האוויר השונים. בהתאם לכך, גם כאשר נעשה שימוש במוטות פלדה כדי להגביר את החוזק המבני, מוטות אלה עוברים ציפוי באמצעות אלומיניום על מנת לספק להם את העמידות הנדרשת.

קלות עיבוד – אלומיניום היא מתכת קלה מאוד לעיבוד. קל מאוד לנסר אותה, לשייף אותה, לחרוט עליה ולחרוט אותה בשלל תצורות ובתהליכים קלים וקצרים הרבה יותר מאלו שנדרשים לעיבוד פלדה.

אפשרויות עיצוב – בהמשך ליתרון הקודם (קלות עיבוד), האלומיניום היא מתכת שקל גם מאוד לעצב. בעיצוב אנו מתכוונים לגוונים שבהם ניתן לצבוע את האלומיניום, ליצירת תצורות שונות ומורכבות ולעיבוד מרקם המתכת.

מחיר – יתרון זה מגיע בהמשך לכל היתרונות שפירטנו לעיל – אם קל לעבד את המתכת, אם קל לעצב אותה על פי דרישות הלקוח ועל פי הסטנדרטים המודרניים, אם ניתן להסתמך על האלומיניום לבדו להשגת החוזק המבני הנדרש ועם האלומיניום מספק את העמידות הנדרשת ללא כל יישום של שכבות הגנה נוספות, המשמעות הישירה של כל זה היא שהעלות הכוללת של האלומיניום היא נמוכה ואטרקטיבית יותר ביחס לאלטרנטיבות כמו עץ או ברזל.

היתר בנייה

לבסוף, לא משנה איזה סוג סגירה אתם בוחרים ליישם במרפסת שלכם, כל סגירה וכל שינוי מבני שאתם מבצעים במרפסת, מחייב אתכם להוציא היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובניין ברשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים. לשם כך, יהיה עליכם לתכנן תחילה את המרפסת ולהחליט בדיוק כיצד היא תיראה, מה יהיו מידותיה ומאילו חומרים היא תיבנה ולצרף את תכנית הבנייה שלה לבקשה לקבלת היתר עם מסמכים נוספים שאותם יהיה עליכם להגיש לוועדה המקומית לצורך דיון בבקשתכם להיתר בניה. במרבית המקרים, יהיה עליכם להתמודד עם כל הנושא של הוצאת היתר בניה בעצמכם ולשם כך תוכלו להיעזר באדריכל או באיש מקצוע המתמחה ספציפית בתחום זה ויכול לסייע לכם להשיג את ההיתר הנדרש בזמן הקצר ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
עבודות אלומיניום בחריש

  מעוניינים בביצוע עבודות אלומיניום בחריש? מחפשים את בעל המקצוע המתאים או החברה המושלמת לתכנון, ביצוע והתקנת המוצר אצלכם בבית

עבודות אלומיניום בעומר

  מעוניינים בביצוע עבודות אלומיניום בעומר? מחפשים את בעל המקצוע המתאים או החברה המושלמת לתכנון, ביצוע והתקנת המוצר אצלכם בבית

עבודות אלומיניום בתל-אביב

  מעוניינים בביצוע עבודות אלומיניום בתל-אביב? מחפשים את בעל המקצוע המתאים או החברה המושלמת לתכנון, ביצוע והתקנת המוצר אצלכם בבית

עבודות אלומיניום ביפו

  מעוניינים בביצוע עבודות אלומיניום ביפו? מחפשים את בעל המקצוע המתאים או החברה המושלמת לתכנון, ביצוע והתקנת המוצר אצלכם בבית

עבודות אלומיניום בקריות

  מעוניינים בביצוע עבודות אלומיניום בקריות? מחפשים את בעל המקצוע המתאים או החברה המושלמת לתכנון, ביצוע והתקנת המוצר אצלכם בבית

עבודות אלומיניום בשוהם

  מעוניינים בביצוע עבודות אלומיניום בשוהם? מחפשים את בעל המקצוע המתאים או החברה המושלמת לתכנון, ביצוע והתקנת המוצר אצלכם בבית

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!