חלון קיפ

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

מה זה חלון קיפ ומה ההבדל בינו ובין חלון דריי קיפ? מה הרציונל בבחירה בחלון קיפ על פני חלון ציר רגיל או על פני חלון הזזה? האם דגם הקיפ נחשב ליקר יותר מחלונות הזזה וחלונות ציר ואם כן מדוע? האם חלון קיפ מספק יתרונות ספציפיים ביחס לתצורות החלון האחרות והאם מדובר ביתרונות משמעותיים שיכולים להשפיע על קבלת החלטה על סוג החלון הרצוי? האם חלון קיפ מתאים לחדרים ספציפיים או שניתן להתקינו בכל חדרי הבית? על כל השאלות הללו ועוד, נענה ממש בשורות הבאות.

מה זה חלון קיפ ומה זה חלון דריי קיפ?

חלון קיפ הוא חלון בעל ציר פתיחה תחתון, המיועד לאפשר פתיחה של החלון מחלקו העליון ולא מן הצד, כפי שנהוג בחלונות ציר. חלון קיפ יכול להגיע עם מנגנון פתיחה רחבה המאפשר לפתוח את החלון בזווית גדולה, או עם מנגנון פתיחה מצומצמת שעוצר את החלון לאחר פתיחה של מספר מעלות בודדות. חלון דריי קיפ הוא חלון שכולל גם ציר צדדי וגם ציר תחתון. בחלון דריי קיפ ידית הפתיחה כוללת שלושה מצבים: מצב סגור, מצב עליון לפתיחת החלון מלמעלה באמצעות הציר התחתון ומצב תחתון לפתיחת החלון הצידה באמצעות הציר הצדי.

חלון קיפ

מה הרציונל בהתקנת חלון קיפ?

כדי להבין את הרציונל בבחירת חלון בעל מנגנון קיפ כדאי לבחון תחילה את המטרות שאמור החלון לממלא עבורנו. חלון הבית מיועד לאפשר כניסה של אור ואוויר הביתה ועל כן הוא חייב להיות שקוף והוא חייב להיות בעל יכולת פתיחה וסגירה. יחד עם זאת, כאשר אנו פותחים את החלון, אנחנו גם מאפשרים לאבק ולערפיח מהרחוב לחדור אל תוך הבית. אם מדובר בחלון ציר הרי שפתיחת החלון גם פוגעת בחופש התנועה שלנו בתוך החלל הפנימי של הבית לאור ההפרעה שיוצר החלון הפתוח. הפרעה זו ניכרת במיוחד כאשר מדובר בחלון הממוקם מעל מיטה באופן שמסכן אותנו בפציעה אם אנחנו מתרוממים עם הראש היישר אל תוך החלון.

חלון קיפ מאפשר לנו להשיג את המטרות שלשמן אנו מתקינים חלון מלכתחילה: אור ואוויר, אך לעשות זאת בצורה מבוקרת. החלון מאפשר חדירת אוויר בזרימה מספקת בכדי לאוורר את החדר אך מונע חדירה מאסיבית של אבק פנימה. כמו כן, החלון, במצבו הפתוח, אינו מפריע לתנועה בחלל הפנימי של הבית ואפשר לפתוח אותו ללא כל חשש גם כשהוא מותקן בחדר השינה מעל מיטה.

מתי נעדיף חלון קיפ על חלון הזזה?

ככלל, כאשר מדובר במפתח רחב, חלון הזזה יודע לתת לנו את הפתרון הטוב ביותר – קל לשלוט במידת הפתיחה שלו, הוא אינו מפריע לנו בחלל הפנימי ומנגנון המסילה שלו מאפשר יישום של חלונות גדולים במיוחד ללא חשש משבירת ציר או מעומס חריג של החלון על מנגנון ההזזה. יחד עם זאת, במפתחים צרים, חלון ההזזה הופך לבלתי רלוונטי שכן במפתחים אלה אין מספיק מרחב בכדי להזיז את החלון ברמה כזאת שתאפשר ניצול מיטבי של המפתח. במפתחים אלה אנחנו יכולים להתקין חלון ציר או חלון קיפ. מאחר וחלון ציר מפריע מאוד בתוך המרחב הפנימי וגם לא ניתן לשליטה בזווית הפתיחה שלו (נוטה לזוז באופן חופשי עם הרוח ואף להיטרק), הרי שבמפתחים צרים אלה, חלון קיפ מציע את הפתרון הטוב ביותר.

חלון קיפ ניתן להתקנה בכל חדרי הבית ויחד עם זאת, מאחר והוא מתאים במיוחד למפתחי חלון צרים, בדרך כלל נמצא אותו בחדרי שירותים, מרפסות שירות וכחלון שני וצר בחדרי שינה או חדרי סלון. המשמעות היא שאין שום היגיון בהגבלת השימוש בחלון קיפ לחדרים ספציפיים בלבד, וניתן להשתמש בו בכל חדר בבית, כל עוד מדובר במפתחים צרים בהם הוא יכול להביא לידי ביטוי את היתרונות שלו, בצורה הטובה ביותר.

כמה עולה חלון קיפ?

חלון קיפ בתצורה הבסיסית שלו יכול לעלות בדיוק כמו חלון ציר אם כי הציר התחתון המיושם בו הוא בדרך כלל מורכב יותר ולכן מוסיף מעט למחיר. חלון דריי קיפ כבר עולה יקר יותר שכן הוא כולל גם ציר צדי ולכן גם כרוך במורכבות ייצור גבוהה יותר ובכמות חומר גלם רבה יותר, אבל גם לאור הערך הרב יותר שהוא מעניק. עלות החלון יכולה להיות מושפעת מעוד שורה של פרמטרים כמו סוג פרופיל האלומיניום שבו נעשה שימוש (סטנדרטי או בלגי), סוג הזכוכית (כפולה, בידודית, חלבית, שקופה), שילוב של פרופילים נוספים משיקולי עיצוב (במיוחד עיצוב בלגי מרובה פרופילים), פרזול החלון וכמובן גודל החלון וגובהו. ככלל, אם לא קיימת מניעה מיוחדת לשימוש בחלון גם כחלון ציר, יהיה זה נכון יותר לבחור במודל דריי קיפ. בבנייני משרדים רבי קומות למשל, החלונות המותקנים הם חלונות קיפ בעלי ציר תחתון בלבד ובעלי זווית פתיחה מוגבלת, שכן החלונות נועדו למנוע פתיחת חלון מלאה באופן שיגרום לסכנת נפילה דרך החלון מקומות גבוהות. בבית יש לכם חופש גדול יותר ורצוי וכדאי לנצל אותו גם בתוספת המחיר השולית של מודל דריי קיפ לעומת חלון קיפ.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
סגר לחלון אלומיניום
סגר לחלון אלומיניום

כמעט בכל חלון היום נוכל למצוא סגר. לסגר יש תפקיד בסיסי והוא לתת מענה בטיחותי, הן מבחינת פריצות והן מבחינת

חלונות אלומיניום לבתים מודרניים

חלונות אלומיניום לבתים מודרניים חלונות אלומיניום כוללים זיגוג כפול וסורגים איכותיים לכל אורך החלונות, שמספקים קסם עיצובי מבלי לפגוע בנופים

זכוכית מרפסת
מדריך גדרות אלומיניום זולים

אין ספק שגדרות אלומיניום מספקות מענה מצוין לבעליהן, הן ברמת הפרטיות, הן ברמת העמידות והן בסוגיות של עיצוב ויופי. אמנם

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!