מנגנון לדלת הזזה: המדריך המלא

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

מנגנון לדלת הזזהכמעט בכל בית ניתן למצוא דלת הזזה. דלתות הזזה מאפשרות לנו לחסוך במקום בחלל הבית בצורה מאוד נוחה, הדלת אינה תופסת שטח בעת פתיחה וסגירה בדומה לדלתות כנף. יש סוגים שונים של מנגנוני נעילה לדלתות הזזה אשר כל סוג עשוי להשתנות בהתאם לסוג הדלת, בין אם מדובר על חומר הגלם ממנו עשוי הדלת ובאם מדובר על דלת הזזה 2 כנפיים, דלת הזזה כיס או דלת הזזה סטנדרטית.

 

מהי דלת הזזה?

דלת הזזה נקראת גם דלת נגררת. מדובר על דלתות שעובדות על גבי ציר (מסילה) ובאמצעות גלגלי פלסטיק או מתכת. דלתות הזזה מאופיינות בעיקר לדלתות פנים, אם כי ניתן לראות בשנים האחרונות דלתות הזזה גם בכניסות לבית, כניסות לחצר (ויטרינה) ועוד הרבה מאוד דוגמאות. יש דלתות שאינן נעות על גבי מסילה, אלא ציר מסוים הכולל גרירה, חלקן אפילו חשמליות. דלתות הזזה לרוב יהיו עם מסילה גלויה לעין שתהיה בחלק העליון של מסגרת הדלת. עם זאת, יש עוד סוגים של דלתות הזזה כמו דלת הזזה כיס. דלת הזזה כיס היא דלת מתוחכמת יותר, למעשה בכל פתיחה הדלת "נבלעת" לתוך הקיר ולכן, נדרש כאן תכנון מקדים. התכנון צריך לכלול תכנון אדריכלי בבית, ממדי הדלת, והכנה בתור הקיר ובניית כיס מיוחד לאלומיניום בו מדובר על דלת אלומיניום. 

מנגנון לדלת הזזה: כל הפרטים

ריכזנו לפניכם פרטים בכל הנוגע אל מנגנון לדלת הזזה: מנגנון זה פועל בצורה שונה, יש לייחס את מנגנון הנעילה ואת מנגנון ההפעלה של דלת ההזזה. מנגנון ההפעלה יהיה לרוב על גבי מסילה, כאשר בחלק העליון של הדלת יש גלגלי פלסטיק שנעים על גבי המסילה בעת פתיחה וסגירה. מעבר לכך, יש דלתות שאינן נעות על גבי גלגלים, אלא באמצעות גרירה על ציר שנמצא בחלקה התחתון של הדלת. במקרים מסוימים, יש מנגנונים חכמים אשר עובדים באמצעות מנוע ובדומה לשער נגרר. 

בנוגע למנגנון הנעילה, יש מספר מנגנוני נעילה שונים. יש מקרים בהם בעל הדלת יחליט שהוא רוצה להשתמש במנעול סטנדרטי ובעצם להתקין מעין "חישוק" להשחלת ידיות המנעול הידני – ניתן לראות את זה בעיקר במקומות תעשייתיים. מנגד, יש אפשרויות נעילה שונות אשר כוללות נעילה ביומטרית, נעילה באמצעות מגנט, נעילה באמצעות סגרים ועוד אפשרויות שונות. יש להתאים את מנגנון הנעילה בהתאם לסוג הדלת ובהתאם לרמת האבטחה הנדרשת. 

 

סוגי נעילות לדלת הזזה?

  • מנעול חבוי – מה זה אומר מנעול חובי? למעשה, מנעול חבוי נראה בדיוק כמו שהוא נשמע. מדובר על מנעול נסתר שברוב הפעמים לא נוכל להבחין בו כלל. במקרים אחרים, מדובר על מנעול שלא מחייב בסיבוב צילינדר לנעילה, אלא מנעול שננעל בפני עצמו. מנעול חבוי או נסתר מתאים לדלתות הזזה וגם לחלונות בחדרים פנימיים בעיקר, אך סוגים מסוימים יכולים להתאים גם לדלתות כניסה.
  • מנעול שני בריחים – מנעול שני בריחים נחשב למנגנון נעילה מאובטח בעל שני בריחים. הם די פשוטים להתקנה, הם לרוב יותקנו על דלתות הזזה אך גם יכולים לפעול בצורה זהה על חלונות הזזה. מנעול זה עשוי לרוב מפלדה והוא פועל על ידי החלקת הבריח.
  • מנעול חכם – מנעול חכם הוא למעשה מבין הטכנולוגיות המתקדמות, הוא מאופיין על דלתות הזזה מזכוכית, אך גם יכול להיות מותקן על גבי כל דלת הזזה. למעשה, לא צריך מפתח כדי לנעול אותו, אלא ניתן לנעול את הדלת בעזרת קוד, בלוטוס, WIFI ואפילו אפליקציה. מנעול חכם משפר את מנגנון האבטחה, הם עמידים בפני פריצות ויכולים לשמש גם בתור דלתות כניסה לבתים פרטיים, משרדים, חנויות וכן הלאה. לחלקם יש גם מערכת נעילה סטנדרטית למקרה בו המערכת החכמה תקולה.
  • מנעול מגנטי – מנעול מגנטי הוא למעשה מנגנון המאפשר נעילה אוטומטית באמצעות מגנט אשר נמצא על מסגרת הדלת. ברוב המקרים, מנעולים מגנטיים יהיו מאופיינים עם דלתות פנים ורמת האבטחה שלכם לאו דווקא מתאימה לדלתות כניסה למעט מקרים חריגים. מנעול מגנטי הוא בעל טריקה שקטה ברוב המקרים, נוח להתקנה ומאוד נוח לשימוש.

מה המחיר של מנגנון נעילה לדלת הזזה?

המחיר של מנגנון נעילה לדלת הזזה משתנה בהתאם לסוג המנגנון בו בחרתם, בהתאם למורכבות ההתקנה והיקף העבודה. עלות ההתקנה עצמה ברוב המקרים תנוע בין 200 ל-300 ש"ח. עם זאת, יש לחשב גם את העלות של חומרי הגלם, שם המחירים נעים בטווח רחב ומתחילים מכמה מאות שקלים בודדים ועד לאלפי שקלים כאשר מדובר על מנגנונים חכמים. בנוסף, כפי שציינו יש מקרים בהם מדובר על דלת זכוכית, שם ההתקנה הופכת למורכבת יותר ועקב כך המחיר יהיה בהתאם. 

בזמן ההתקנה בעל המקצוע מחויב לקחת מידות מדויקות הכוללות את רוחב המסילה, רוחב הכנף, מנגנון הפתיחה של הדלת, משקל הדלת ועוד נתונים נוספים שיעזרו לו לבחור מנגנון לדלת הזזה בצורה הנכונה ביותר. 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מנעול לדלת הזזה
מנעול לדלת הזזה

בחירת מנעול לדלת הזזה היא ברוב המקרים תהיה במחשבה על נוחות ועיצוב. בדרך כלל, דלתות הזזה לא משמשות אותנו לחללים

מנעול לדלת הזזה אלומיניום
מנעול לדלת הזזה אלומיניום

יש מגוון אפשרויות למיגון דלתות, גובה המיגון משתנה בהתאם לסוג הדלת ובהתאם לבחירה של הלקוח. היום יש הרבה יותר מודעות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!