כיצד מקבלים היתר להוספת הרחבת מרפסות

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

מתי בפעם האחרונה הסתכלתם על המרפסת שלכם וחשבתם לעצמכם, שמשהו חסר? או אולי אם נדייק, משהו פשוט לא מספיק? הרי הייתם רוצים לארח יותר אנשים, לשבת יחד בחוץ וליהנות מארוחה טובה עם כל החברים, נכון? ובכן, יש פתרון! הרחבת מרפסת היא דרך מצוינת, חוקית ואמינה להוסיף שטח נוסף שימושי לבית ולשפר את איכות החיים. אבל רגע לפני שאתם מתחילים לקנות עוד רהיטים לחלק החדש במרפסת שלכם, חשוב לקבל היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

הרחבת מרפסת מתחילה מהיתר בנייה

ראשית, נתחיל מהחוק בישראל. על פיו, הרחבת מרפסת אפשרית עד לגודל של 12 מטר רבוע, ללא קשר לשטחים שקיבלו אישור בנייה ועדיין לא נוצלו. כאשר ישנם שטחים כאלו – למשל במצבים בהם דיירים לא בנו עדיין מרפסת, ניתן להשתמש בזכויות הבנייה שלהם בהסכמתם, ולהרחיב את המרפסת לגודל של 14 מטר רבוע. אם קיימים בבניין שטחי בנייה עודפים שעדיין לא נוצלו, אפשר אף להרחיב עד ל-20 מטר רבוע!

  • החוזה עם הקבלן – כדאי לוודא שהחוזה הנחתם עם הקבלן מפרט את העבודה כולה, כולל פירוק הריצוף ואיטום מחדש. על החוזה לציין את אחריות הקבלן על החלק הישן והחדש של המרפסת בנוסף. שימו לב שאם במרפסת מעקה זכוכית, כדאי להחליף אותו בשל ההחמרה בתקנים והבלאי שכנראה הצטבר לאורך השנים.
  • ביטוח – טרם ניגשים לפרויקט, כדאי לוודא שאכן יש בידיכם הביטוח המתאים. עליו לכסות נזקים שעלולים להיגרם לבניין, פגיעה בעובדים, הולכי רגל או דיירים אחרים במהלך הבנייה. רבים נוהגים לעשות ביטוח דרך הקבלן, אך ההמלצה היא לעשות זאת באופן עצמאי וכך להיות בטוחים שיש לכם למי לפנות בעת הצורך.
  • התאמה לחזות הבנייןהרחבת מרפסת כאמור דורשת התקנה מחדש של המעקה, החיפוי וכמובן צביעה מחדש. כך או כך, יש לוודא התאמה בין החיפוי החיצוני של המרפסת החדשה ובין חזות הבניין כולו – המרפסות האחרות, הגוונים, הקירות ועוד. אם המטרה היא לחדש את המעקה לחלוטין, ההמלצה היא לבחור במעקה שקוף.

סיימתם לבנות? יש עוד כמה דברים שחשוב לעשות

מי לא היה רוצה מרפסת גדולה ורחבה? בין אם מדובר בבית פרטי או דירה, אין כמו מרפסת נעימה שאפשר לשבת בה בסוף יום עמוס, וליהנות מהבריזה. לכן, כאשר מחליטים לבצע הרחבת מרפסת המטרה היא להבטיח שהבנייה תתבצע באופן האיכותי וכמובן, הבטיחותי ביותר. כדי לעשות זאת, יש לזכור שגם לאחר תום הבנייה סביר שעדיין יהיו אלמנטים הדורשים את התייחסות הקבלן, כגון פגמים בבנייה הדורשים תיקונים.

אנחנו יודעים שאתם כבר להוטים להזמין את המשפחה והחברים, להשוויץ במרפסת הענקית שלכם ולהעלות את רמת האירוח שלכם. היו סבלניים, הקפידו על הפרטים הקטנים וכך תהנו ממרפסת מעוצבת, גדולה יותר ומעל לכל, בטיחותית יותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
התאמת עיצוב המטבח לבית

עיצוב מטבח המשתלב בצורה חלקה עם המבנה והסגנון של הבית שלכם, דורש הרבה יותר מהפעלת שיקולים אסתטיים. עליכם ליצור חלל

כמה עולה ממד נייד?

בשביעי לאוקטובר מדינת ישראל התעוררה למציאות אחרת, כל מה שהכרנו עד לאותו רגע בכל מה שקשור לביטחון אישי התערער. אותו

ממד נייד למכירה

המלחמה גרמה לכם לחשוב על דרכים נוספות למגן את הבית? רבים מהבתים שבישראל הם ללא מיגון כלל, אפילו ללא מרחב

סגר לדלת הזזה
סגר לדלת הזזה

מחפשים סגר לדלת הזזה? סגר לדלת הזזה יכול לתרום לשקט הנפשי שלנו מעל הכל. הסגר נועד כדי למנוע פתיחה לא

מנעול לויטרינה
מנעול לויטרינה

יש לכם ויטרינה בבית? ויטרינות מתאימות לבתים פרטיים, קומות קרקע עם גינה ואף למרפסות ובניינים. הויטרינה מעניקה למבנה מראה אסתטי,

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!