מעקות זכוכית אול גלס

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

אחד מהעיצובים היותר מרשימים ויותר יוקרתיים שתוכלו לאמץ עבור מעקות ומחיצות פנים בבית או במשרד הוא עיצוב האול גלס שהפך למאוד פופולארי כעיצוב ליצירת חללי עבודה במשרדים והצבת מעקות בגרמי מדרגות ומרפסות במרחב הפרטי. מה זה מעקות זכוכית אול גלס? האם מעקה כזה מגיע ללא שלד מתכתי כלל? האם מעקה אול גלס בטוח לשימוש כמו כל מעקה אחר, במיוחד במרפסות בקומות גבוהות? כיצד מתבצעים הייצור וההתקנה של מעקות אול גלס? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מה זה מעקות זכוכית אול גלס?

אחד העיצובים השכיחים ביותר של מעקות עם זכוכית הוא העיצוב של מעקה אלומיניום כשלד המעקה ולוחות זכוכית כגוף המעקה. במעקות אלה ניתן לראות היטב את שלד האלומיניום הבוהק עם עמודי אלומיניום במרחקים קבועים לאורך המעקה ועם מאחז יד חלק הנמתח לאורך חלקו העליון של המעקה. מעקות זכוכית אול גלס הן מעקות שמבוססים אף הם על גוף עשוי לוחות זכוכית אך ללא שלד אלומיניום או שלד אחר כלל. הזכוכית היא גוף המעקה והזכוכית היא גם שלד המעקה – המעקה כולו שקוף לכל אורכו ונקי "מהפרעות" ויזואליות ניגודיות של חלקי השלד. במילים אחרות מעקה אול גלס הוא מעקה שעשוי כולו זכוכית וכך הוא גם נראה ברמה הוויזואלית והאסתטית.

מעקות זכוכית אול גלס

האם מעקה כזה יכול להיות בטוח לשימוש כמו מעקה רגיל?

התשובה הקצרה היא בהחלט כן והתשובה הארוכה היא כזאת: חוזקו המבני של מעקה נקבע על פי שלושה פרמטרים: החוזק המבני של כל אחד מהרכיבים שלו בפני עצמו, החוזק המבני והעמידות של המעקה כולו לאחר חיבור כלל הרכיבים לכדי מעקה וחוזק העיגון של המעקה לעוגנים שסביבו (קירות, רצפה וכן הלאה). בתחילה, השאיפה הייתה לשלב זכוכית במעקות, אבל התפיסה נותר תפיסה של מעקה הכולל גם שלד (אלומיניום בדרך כלל) וגם גוף (לוחות הזכוכית). או אז, כדי להבטיח שהזכוכית לא תישבר ותעמוד בעומסים המופעלים עליה, פותחה זכוכית כפולה, עבה ובעלת למינציה. ככל שעבר הזמן התברר שהזכוכית שפותחה היא מספיק חזקה בכדי לעמוד בפני עצמה וניתן כעת להסיר את שלד האלומיניום של המעקה ולהעביר את מוקדי החיזוק והעיגון מעמודי שלד המעקה לקירות, לרצפה או למסילות תחתונות המעוגנות בעצמן לרצפה. כל זאת עם האפשרות ליהנות מאותה רמה של חוזק מבני, המתורגם ישירות לרמת בטיחות.

מעקות אולגלס לבית

כיום ניתן למצוא מעקות זכוכית אול גלס במגוון רחב של מרחבים לרבות מעקות בטיחות בחללים פנימיים של קניונים, מעקות מדרגות במרחבים ציבוריים, מעקות בטיחות במרפסות בבניינים רבי קומות וכמובן מעקות מדרגות בבתים פרטיים ומשרדים. טכניקת האול גלס מיושמת גם באלמנטים אחרים כדוגמת קירות זכוכית ליצירת מרחבי עבודה במשרדים וגם ביישומים אלה נעשה שימוש בלוחות זכוכית רובסטיים וחזקים בעלי העמידות הנדרשת על מנת לשמש כמחיצות פנים.

כיצד בנויים מעקות זכוכית אול גלס וכיצד הם מותקנים?

מעקה אול גלס מורכב בראש ובראשונה מלוחות זכוכית כפולה (שני לוחות זכוכית המחוברים זה לזה עם יריעה פולימרית חזקה ביניהם וסביבם, בדומה לשמשה קדמית ברכב). את לוחות הזכוכית ניתן לעצב במגוון רחב של תצורות הכל מלוחות שטוחים בחיתוך מדויק וכלה בלוחות קעורים ואפילו גליים עם אלמנטים של זכוכית חלבית, חריטות, הדבקות וכדומה. כמו כן, ניתן ליישם מעטפת אלומיניום סביב כל לוח ו/או יישום פס אלומיניום לאורך מעטפת המעקה כולו. לוחות זכוכית אלה מובאים אל המקום בו הם אמורים להיות מותקנים ומעוגנים לסביבתם בשתי תצורות מרכזיות:

  • עיגון ישיר – עיגון ישיר מתבצע באמצעות עיגון כל אחד מלוחות הזכוכית לרצפה שמתחתיו, הן באמצעות תושבות והן באמצעות ברגים שעוברים דרך לוחות הזכוכית ומעוגנים אל תוך הרצפה.
  • עיגון עקיף – עיגון עקיף מתבצע באמצעות עיגון לוחות הזכוכית בתוך מסילה תחתית ועיגון המסילה עצמה אל הרצפה בצורה דומה.

הבחירה בין שתי שיטות העיגון מבוססת על שיקולים אסתטיים ומבניים וכן על היכולת או אי היכולת לבצע עיגון ישיר בסביבה בה מותקן המעקה.

האם מעקות זכוכית אול גלס מתאימים גם כמעקות בטיחות במרפסות?

התשובה היא בהחלט כן. ככלל, תמיד אפשר לייצר מעקה חזק ורובסטי יותר עד כדי מעקה שעשוי כולו פלדה ושום דבר לא יוכל להזיז אותו ממקומו. יחד עם זאת, מעקה לא צריך להיות הכי חזק שיודעת ההנדסה להציע, אלא לעמוד בתקנים ברורים שמגדירים את מידת החוזק המבני הנדרשת למעקה במסגרת הסביבה בה הוא מיושם. אחרי שאמרנו את זה, כאשר אתם רואים מעקה זכוכית אול גלס מותקן בקניונים, במבני ציבור או על מרפסת בית פרטי, אתם יכולים להיות בטוחים שהמעקה הזה עומד בתקנים הללו ומספק את רמת הבטיחות הנדרשת על פי התקן.

ואחרי שהסברנו זאת בצורה מפורטת, אפשר לחזור ולומר את זה בצורה ברורה וחד משמעית: מעקות זכוכית אול גלס הם מעקות בעלי חוזק מבני מספיק גם להתקנה כמעקות בטיחות במרפסות בקומות גבוהות וכל עוד המעקה מיוצר על פי התקנים הרלוונטיים, אתם יכולים להיות בטוחים שהוא בטוח לשימוש.

כמה עולה מעקה אול גלס?

עלות מעקה אול גלס יכולה להשתנות מאוד על פני טווח רחב מאוד של מחירים הנקבעים על פי מספר פרמטרים כמו עובי וסוג הזכוכית, עיצוב הזכוכית (שטוחה, קעורה או גלית), עיטורי זכוכית, אורך וגובה המעקה, מורכבות ההתקנה והעיגון של המעקה וכן הלאה. כל אלה יכולים לשנות את המחיר של המעקה באלפי שקלים לכל הפחות ולכן לא ניתן לנקוב אפילו בטווח של מחירים שיספק לכם תמונה מספיקה לצורך קבלת החלטה. מהו המחיר של המעקה אותו תרצו להזמין תוכלו לגלות רק לאחר שתשבו עם איש מקצוע, תגדירו בדיוק איך אתם רוצים את המעקה שלכם, תגדירו את המידות, התצורה, הפרופורציה והתוספות ותבחנו את טכניקת העיגון האפשרית והמתאימה לכם ביותר המחירים מתחילים ב1000 שח למ"ר ועד 2,000 שח למ"ר.

מפרט טכני מעקה אולגלס

מה שחשוב להבין בהיבט זה הוא שלאחר שגיבשתם את המפרט הטכני של מעקה הזכוכית שלכם אתם לחלוטין לא מחויבים לאיש המקצוע איתו עבדתם. אם אותו איש מקצוע ידרוש מכם תשלום עבור תהליך התכנון זה בהחלט לגיטימי, אבל זה לא מחייב אתכם להזמין אצלו את המעקה. עם המפרט שיש כעת בידיכם תוכלו לפנות לאנשי מקצוע נוספים, לבקש הצעות מחיר ולבצע השוואת מחירים. זה נכון שאנשים רבים ייוותרו משום מה על השלב הזה, אבל זהו בדיוק השלב שיכול להכריע האם תוכלו ליהנות מהמעקה שאתם רוצים וגם לחסוך כמה אלפי שקלים או שתהיו בדיוק בצד השני שבו תשלמו אלפי שקלים רבים שיכולתם לחסוך.

ואחרי שאמרנו את זה, בבחירת איש המקצוע שייצר עבורכם לבסוף את המעקה, מחיר הוא לא הפרמטר היחיד שאותו אתם רוצים לקחת בחשבון וזה בדרך כלל לא הכי חכם לפנות לאיש המקצוע הזול ביותר. עליכם לקחת בחשבון גם את הרמה המקצועית של איש המקצוע, את רמת האמינות והמהימנות שלו כך שתוכלו לדעת שאתם מקבלים את חומרי הגלם הטובים ביותר ואת העבודה המקצועית והמדויקת ביותר. רק לאחר שווידאתם את הרמה המקצועית של איש המקצוע תוכלו לבחון גם את עניין המחיר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מעקה זכוכית
מעקה זכוכית מחיר למטר

מעקה זכוכית הוא אחד האלמנטים המרשימים, בתוך ומחוץ לבית. הוא אידאלי למרפסות, להפרדה בין קומות ולצד המדרגות. הזכוכית מאפשרת לנו

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!