חלון צרפתי

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

מה זה חלון צרפתי ומהם העקרונות המרכזיים שהופכים אותו לכזה? מאילו חומרים ניתן לייצר אותו? האם ניתן לשלב אותו בכל בית? האם ניתן לשלב חלון כזה גם בבתים שבהם מפתחי החלון הם קטנים יחסית? בשורות הבאות נדבר על אחד מדגמי החלונות שלא זכה ליחסי הציבור הראויים לו, כמו למשל החלון הבלגי, אבל לדעת רבים יכול להציע אפילו ערך רב יותר מכל דגם חלון אחר.

מה זה חלון צרפתי ומהם העקרונות המנחים בעיצובו?

בכדי להגדיר מהו חלון צרפתי נכון אולי להתחיל בהגדרת העקרונות המנחים שלו ואלו מבוססים על שלושת התפקידים המרכזיים שאמור למלא כל חלון: מעבר אור, חשיפה לנוף ומעבר אוויר. חלון צרפתי הוא חלון שהעקרונות המנחים שלו כוללים מקסימום אור, מקסימום חשיפה לנוף וזרימת אוויר במידה הראויה, לא פחות ולא יותר. ברמה הפרקטית, עקרונות אלה באים לידי ביטוי בצורה הבאה:

פרישת החלון לגובה החדר ולרוחב הקיר

חלון צרפתי הוא חלון גדול שנמתח בדרך כלל על יותר מחצי גובה הקיר, לרוב מהרצפה ועד התקרה וכן על שטח קיר כמה שיותר גדול, לעיתים ברמה שהחלון הופך לקיר החדר עצמו ומכסה את כל פאת המבנה בה הוא מותקן.

לוחות זכוכית גדולים עם מינימום פרופילים

בכדי להשיג מקסימום מעבר של אור ומקסימום חשיפה של נוף, חלונות צרפתיים עושים שימוש בלוחות זכוכית גדולים ככל האפשר. בניגוד לחלון בלגי למשל, שבו פרופילי המתכת מהווים מרכיב עיצוב מרכזי ומאפיין, בחלון צרפתי האפקט הוא בדיוק הפוך – כמה שיותר שטח זכוכית וכמה שפחות פרופילים שמפריעים לרצף האור והנוף הנשקף דרך החלון.

פתיחה וסגירה במינימום הנדרש

חלון צרפתי הוא בעיקרו פריט עיצוב שמיועד לחשוף אותנו לכמה שיותר אור וכמה שיותר נוף. הנושא של מעבר האוויר הוא נושא שחייב לקבל מענה אבל רק במידה הראויה ולא יותר מזה. בהתאם לכך, עיצובים של חלונות צרפתיים מבוססים בדרך כלל על שטחי זכוכית גדולים ומקובעים (עדיפות לזכוכית גדולה שלא ניתן לפתוח או לסגור) ושילוב חלון דינמי (אפשרות לפתיחה וסגירה) על חלק קטן מהחלון כולו, למשל בצידי החלון או במרכזו.

חלון צרפתי מתאים לבית ישראלי?

הבנייה הישראלית היא בנייה מאוד פונקציונלית ששמה בראש סדר העדיפויות את החוזק המבני של המבנה. בהתאם לכך, מפתחי החלון בבית הישראלי הטיפוסי הם בדרך כלל מאוד קטנים ביחס למידותיו של חלון צרפתי ולכן במרבית המקרים בהם מעוניין הלקוח לשלב חלון צרפתי בביתו, נדרשת עבודה מקדימה של הרחבת מפתח החלון לעיתים עד כדי שבירת הקיר כולו והחלפתו בקיר זכוכית בסגנון הצרפתי. יחד עם זאת, את הקונספט של חלון צרפתי אפשר לשלב בכל מפתח חלון, לרבות במפתחים צרים למדי. הרעיון תמיד יהיה זהה – שטח ניכר מן החלון יוקדש לזגוגית מקובעת ונייחת ולצידה, מעליה או מתחתיה, ישולב חלון דינמי קטן שמאפשר גם מעבר של אוויר. בין שני המכלולים האלה יפריד פרופיל אחד שהוא "רע הכרחי" בכך שהוא שובר את רציפות הזכוכית אך נדרש לצורך הרכבת החלון הדינמי.

יחד עם זאת, אם אתם רוצים ליהנות מהאפקט האמיתי והמלא של חלון צרפתי, אתם צריכים לחשוב בגדול – לחשוב על חלון שנמתח מהרצפה ועד התקרה או לפחות על יותר מחצי גובה הקיר, לחשוב על קיר זכוכית שמחליף את קיר הבטון כולו ולחשוב על האפקט המרהיב של החיבור בין חלל הבית הפנימי ובין הנוף החיצוני המשתקף דרכו.

ומה לגבי פרטיות?

אחד השיקולים שעליכם לקחת בחשבון בבחירת חלון צרפתי הוא השיקול של הפגיעה בפרטיות. חלון צרפתי מיועד לחשוף אתכם לכמה שיותר נוף על פני שטח קיר כמה שיותר גדול. העניין הוא שזה עובד גם הפוך – ככל שאתם יכולים לראות יותר מרחב חוץ, כך מרחב החוץ יכול לראות יותר פנימה אל תוך הבית שלכם. המשמעות היא שאם מול חלון הבית שלכם ישנה פעילות כלשהי בדמות עוברי אורח או בית סמוך, עליכם לשקול האם אתם רוצים להיחשף כך מול אותו מרחב חוץ, לבטח כאשר מדובר בחדר שינה. נושא הפרטיות הוא גם הסיבה המרכזית שחלונות צרפתיים מיושמים בעיקר בבתי יוקרה פרטיים שאין אף אחד שיכול לחדור לפרטיים שלהם ברדיו של כמה עשרות ואף מאות מטרים. זה נכון שעם עניין הפרטיות ניתן להתמודד באמצעות חלונות כהים, אך כהות החלונות יכולה לפגוע בחוויה האותנטית של חלון צרפתי והיא גם לא ממש עוזרת כשחשוך בחוץ ומואר בתוך הבית.

בכל מקרה, אם אתם חושבים על שילוב חלונות צרפתיים בבית שלכם, ומבחינה עיצובית זאת בהחלט מחשבה רצויה וחיובית, כדאי וחשוב שאת כל תהליך החשיבה הזה לא תעברו לבד ולא תנהלו על פי מצבי רוח חולפים שלכם, אלא בליווי גורם מקצועי בדמותו של מעצב פנים שידע להתאים לכם את החלונות הצרפתיים במידות ובעיצובים המתאימים וידע גם להתאים את העיצוב הכולל הפנימי והחיצוני של הבית בכדי להשיג את האימפקט המיטבי של חלונות צרפתיים.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
סגר לחלון אלומיניום
סגר לחלון אלומיניום

כמעט בכל חלון היום נוכל למצוא סגר. לסגר יש תפקיד בסיסי והוא לתת מענה בטיחותי, הן מבחינת פריצות והן מבחינת

חלונות אלומיניום לבתים מודרניים

חלונות אלומיניום לבתים מודרניים חלונות אלומיניום כוללים זיגוג כפול וסורגים איכותיים לכל אורך החלונות, שמספקים קסם עיצובי מבלי לפגוע בנופים

זכוכית מרפסת
מדריך גדרות אלומיניום זולים

אין ספק שגדרות אלומיניום מספקות מענה מצוין לבעליהן, הן ברמת הפרטיות, הן ברמת העמידות והן בסוגיות של עיצוב ויופי. אמנם

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!