מדריך: דרישות התקן עבור מעקה למרפסת

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

בהיותו פריט בטיחותי המיועד למנוע נפילות יש חשיבות רבה לבחירת מעקה למרפסת העומד בכל דרישות התקן הישראלי. לפניכם רשימה של תקנות עיקריות בתחום.

נדרשים להתקין מעקה במרפסת ומודאגים מכל נושא בטיחותו? כדאי שתכירו את התקנות בתחום זה וכך תוכלו לוודא שהמעקה המותקן עומד בדרישות אלו.

התקן למעקה מרפסת בישראל

בתקן 1142 לתקנות תכנון ובניה של מכון התקנים הישראלי, מפורטת שורה של דרישות עבור התקנה של מעקה למרפסת המתייחסות לגורם מתכנן, גובה המעקה, מניעת טיפוס, מאפייני לוחות זכוכית ועוד.

חובת התקנת מעקה

לפי תקנות תכנון ובניה חובה להתקין מעקה בכל קיר בבניין שיש בו פתח ובכל מרפסת שיש בבניין שיש בהם סכנת נפילה, לרבות מקומות בבניין או בחצר שהפרש הגובה בין שני מפלסים הינו שישים ס"מ ומעלה. בנוסף יש להתקין מעקות בגרמי מדרגות ובגגות של בניינים שיש אליהם גישה.

ראו גם: תריס חשמלי למרפסת

תכנון מעקה למרפסת

על פי דרישות התקן ישראלי, מעקה למרפסת חייב לתכנן מהנדס, הנדסאי או אדריכל בעל הסמכה לתחום זה. כמו כן בכדי להבטיח שהמעקה אכן תקני, דרשו שהוא יתוכנן בהתאם לתקן ובסיום התקנתו הסתייעו בשירותי מהנדס קונסטרוקציה שיבדוק את המעקה, תקינותו, אופן עיגונו וחוזק חומריו.

רשת זכוכית

גובה תקני של מעקה

על פי התקן גובהו של מעקה מרפסת חייב להיות לכל הפחות מטר וחמישה ס"מ. גובה זה יש למדוד מהרצפה ממקום של מדרך רגל. יש לציין כי מידות אלו משתנה עבור מעקות למדרגות הנדרשים בגובה מינימאלי של תשעים ס"מ.

מניעת טיפוס על מעקה למרפסת

אחת הסכנות העיקריות הטמונות במעקות למרפסות הינו ביכולת של ילדים לטפס עליהם. בכדי למנוע סכנה זו החוק קובע שבמעקות למרפסת מותרים רק שני אלמנטים במנח אופקי שהמרחק ביניהם חייב להיות לכל הפחות תשעים ס"מ. כמו כן במידה וקיים אלמנט קרוב לרצפה הגובה התקני של המעקה יימדד מאלמנט זה.

רווחים של המעקה

החוק גם מתייחס למרווחים של מעקה למרפסת, של הרכיבים של המעקה עצמו וביחס בין המעקה למשטחים אליהם הוא מותקן. מרווחים אלו נדרשים שלא להיות יותר גדולים מכדור שקוטרו עשרה ס"מ וכך לא יאפשרו גם לראש של תינוק לעבור דרכם.

ראו גם: חלונות מעוצבים לכל מטרה

זכוכית עבור מעקה למרפסת

התקן גם מתייחס למאפייני הזכוכית של מעקות למרפסת. הוא דורש לעשות שימוש רק בלוחות של זכוכית רבודה בטיחותית. מדובר בזכוכית המורכבת משני לוחות המודבקים אחד לשני עם שכבה שקופה של פי.וי.סי. שכבה זו מבטיחה שבמקרה של שבירה הזכוכית לא תתנפץ ותתפזר אלא תיוותר דבוקה על הפי.וי.סי.

כמו כן, במידה ולוחות זכוכית המעקה תפוסים רק על חלקו התחתון או שאינם מחוברים לכל אורך המעקה, החוק מחייב שימוש בזכוכית שהיא גם מחוסמת, ההופכת את לוחות הזכוכית להרבה יותר קשיחים.

העובי של לוחות הזכוכית

יש לדעת כי לפי התקן הישראלי עובי של זכוכית במעקות למרפסת אינו קבוע והוא משתנה בהתאם לנתוני השטח. בין היתר עובי הזכוכית יקבע בהתאם לעומס מבני, עומס רוח וועד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
התאמת עיצוב המטבח לבית

עיצוב מטבח המשתלב בצורה חלקה עם המבנה והסגנון של הבית שלכם, דורש הרבה יותר מהפעלת שיקולים אסתטיים. עליכם ליצור חלל

כמה עולה ממד נייד?

בשביעי לאוקטובר מדינת ישראל התעוררה למציאות אחרת, כל מה שהכרנו עד לאותו רגע בכל מה שקשור לביטחון אישי התערער. אותו

ממד נייד למכירה

המלחמה גרמה לכם לחשוב על דרכים נוספות למגן את הבית? רבים מהבתים שבישראל הם ללא מיגון כלל, אפילו ללא מרחב

סגר לדלת הזזה
סגר לדלת הזזה

מחפשים סגר לדלת הזזה? סגר לדלת הזזה יכול לתרום לשקט הנפשי שלנו מעל הכל. הסגר נועד כדי למנוע פתיחה לא

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!