תיקון תריסים בדרום

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

 

בעבר היה עולם התריסים מאוד פשוט וחד גוני – התריסים היו ידניים לחלוטין והיו מיוצרים משלבים פלסטיים פשוטים. אלא שבעשורים האחרונים התפתח מאוד תחום התריסים וכעת ניתן לבחור בין סוגים שונים של שלבי תריס, מערכי תריס ושיטת פתיחה. הצורך בסוגי תריסים אלה נבע גם מהצורך בתריסים חזקים למפתחים גדולים במיוחד וגם מהצורך בשימוש בתריס כאלמנט עיצובי ואסתטי, שלא רק שאינו פוגע בעיצוב הכולל, אלא אף תורם לו מאוד. יחד עם זאת, על דבר אחד לא הצליחה וגם לעולם לא תצליח תעשיית התריסים להתגבר – תקלות בתריסים. בשורות הבאות מפרטים בפניכם המומחים של יצרנית האלומיניום המובילה, יורוסטייל, מדריך על תריסים, סוגי תקלות בתריסים וכן מספר מילים על האפשרויות העומדות בפניכם לצורך תיקון תריסים בדרום.

 

תריסים כפריטי עיצוב

השימוש בתריסים הוא בעיקרו שימוש פונקציונלי. התריסים משמשמים אותנו לחסימת אור השמש ויצירת מרחב מוצל ונעים בתוך חלל הפנים של הבית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהאימפקט העיצובי של התריס בהיותו פריט בעל שטח פנים גדול, שיכול להשפיע מאוד על האווירה. בנוסף לכך, גם כאשר אנו רוצים לחסום את אור השמש, אנחנו עשויים לרצות חסימה מלאה או חסימה חלקית שלו ותריסים סטנדרטיים מאוד מוגבלים ביכולת שלהם לאפשר לנו את זה. מהסיבות האלה, עבר תחום התריסים שינוי משמעותי בעשורים האחרונים ובעיקר בשנים האחרונות. שינויים אלה באים לידי ביטוי בעיצוב התריסים, בפונקציונליות שלהם, בשיטת הפתיחה שלהם ובחוזק המבני והעמידות שלהם. לפני שאתם פונים לביצוע תיקון תריסים בדרום, כדאי לבדוק את מה שיכול שוק התריסים להציע לכם ואולי לנצל את ההזדמנות להחליף תריסים ולשנות את כל האווירה בבית.

תיקון תריסים בדרום

סוגים של תריסים

אם בעבר ניתן היה למצוא בכל הבתים את אותו סוג של תריס פלסטיק פשוט וסטנדרטי עם פתיחה ידנית באמצעות משיכת רצועה, היום המגוון הוא גדול הרבה יותר ובשורות הבאות נסביר לכם על הסוגים השונים של תריסים אותם תוכלו להזמין כתחליף לביצוע תיקון תריסים בדרום. סוגי התריסים נבדלים זה מזה על פי שלושה סוגים של פרמטרים מרכזיים:

סוג שלבי התריס

שלבי התריס הם למעשה רכיב הליבה שלו והם אלו שקובעים את הפונקציונליות שלו, את האסתטיקה שלו ואת העמידות והחוזק המבני שלו. בעבר כאמור, היו עשויים שלבי התריס מפלסטיק חלול שהיה עמיד למדי, אבל בסופו של דבר סבל משחיקה משמעותית, בעיקר בשימוש תדיר. כיום, מרבית שלבי התריסים מיוצרים מאלומיניום בשתי תצורות מרכזיות:

  • שלב מוקצף – שלב עשוי מעטפת אלומיניום דקיקה ובתוכה פוליאוריתן מוקצף לצורך בידוד. שלב זה הוא השלב הפשוט יותר ועדיין נחשב לאיכותי ועמיד יותר מאשר שלב פלסטיק, שגם מגיע בדרך כלל כשהוא חלול לגמרי ללא כל שכבת בידוד פנימית.
  • שלב משוך – שלב עשוי פרופיל אלומיניום המיוצר בתהליך שנקרא טרידה או משיכה. שלב זה מגיע בעובי דופן של 0.9 עד 1.4 מ"מ ויתרונו הוא בחוזק המבני שלו. שלב זה יכול לשמש גם כאמצעי מיגון ממש כמו סורגים וכן יכול להתאים למפתחים גדולים עד לרוחב של 500 ס"מ, מה שמציב אותו כאופציה היחידה למפתחי דלתות וחלונות רחבים במיוחד, בהם קיים האתגר של עמידת התריס בעומס המשקל של עצמו.

סוג מערך התריס

מערך התריס הוא למעשה המערך שבו מסודרים שלבי התריס. בתריס המיושן והמסורתי היו השלבים מחוברים זה לזה במספר נקודות לאורך שלבי התריס ובאמצעות שכבת פלסטיק דקיקה שיכולה להתכווץ ולהימתח בזמן הפתיחה והסגירה של התריס. זהו מנגנון יעיל למדי, אבל נוטה לתקלות לא מעטות, שברים וסדקים שמובילים לדפורמציה של המערך כולו ול"תקיעה" של התריס. כיום, מאחר ומדובר בשלבי אלומיניום, נהוג להשתמש במערך שנקרא תריס אור. תריס אור הוא תריס שבו השלבים תלויים זה על גבי זה, כך שכאשר התריס סגור בחלקו, השלבים נתלים זה על גבי זה באמצעות ווים שיוצאים מהשלב התחתון ונתלים על גבי השלב העליון. בתריס אור ווים אלה הם ארוכים מעט יותר מהתצורה הבסיסית מה שמאפשר מרווח גדול יותר בין השלבים, באופן שמאפשר לכמות גדולה יותר של אור לחדור פנימה מבעד לשלבים.

המערך הנפוץ הנוסף הוא מערך של תריס הזזה. במקרה זה לא נעשה שימוש בתריס נגלל, אלא בשלבי תריס המסודרים לאורך מסגרת התריס על גבי צירים, כל שלב על ציר בנפרד, באופן שמאפשר את פתיחת וסגירת התריס באמצעות סיבוב השלבים על צירם. את מסגרת התריס ניתן להזיז על גבי מסילת ההזזה שעליה הוא מורכב ממש כמו החלונות הסמוכים עליו.

תיקון תריס נגלל בדרום

סוג הפתיחה

רובם המכריע של התריסים המותקנים בבתים ובמבנים בכלל הם תריסים נגללים. המשמעות היא ששלבי התריס נגללים על גבי ציר מרכזי הממוקם בבית התריס מעל מפתח החלון. כאשר מרימים את התריס, השלבים נגללים סביב התריס וכאשר מורידים את התריס, השלבים נגללים מהציר כלפי מטה ונפרשים על פני מפתח החלון. לצורך סיבוב ציר הגלילה נעשה שימוש בשתי טכניקות:

פתיחה ידנית – רצועת בד המותקנת לצד מפתח החלון ומאפשרת, במשיכה כלפי מטה להרים את התריס ובמשיכה כלפי מעלה להרים את התריס. הרצועה למעשה מחוברת אל ציר הגלילה של התריס ובהרמתה או הורדתה היא מסובבת את הציר ומושכת או פורשת את השלבים.

פתיחה חשמלית – את הרצועה מחליף למעשה מנוע חשמלי שמחובר לציר ומסובב אותו בלחיצת מתג שממוקם לצד מפתח החלון. פתיחה חשמלית יכולה להגיע בתצורות שונות כמו פתיחה סגירה בלחיצה רציפה, לחיצה אחת עד לפתיחה מלאה או סגירה מלאה וכן מערכות מורכבות יותר עם שלבי ביניים.

כיום, ישנו מעבר מאסיבי משיטת הפתיחה הידנית לשיטת הפתיחה החשמלית, שנחשבת קלה יותר ואסתטית יותר, אך גם האפשרית היחידה בסוגים שונים של תריסים גדולים, כמו למשל תריס של דלת מרפסת. תריס כזה שעשוי בדרך כלל משלבים משוכים, יכול להיות כבד מאוד להרמה והורדה בצורה ידנית ולכן נהוג להשתמש במקרה זה במנוע חשמלי. בהיבט זה ראוי לציין את המיתוס כאילו תריסים חשמליים נוטים להתקלקל יותר מאשר תריסים ידניים וכאמור המדובר במיתוס בלבד. העניין הוא שתריס ידני אפשר לתקן לבד ובתקלה בתריס חשמלי צריך לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום של תיקון תריסים בדרום לצורך תיקון התריס.

 

סוגי תקלות תריסים

לפני שאתם פונים לקבלת שירות תיקון תריסים בדרום, כדאי להכיר כמה מסוגי התקלות הנפוצות כדי לבחון מהי התקלה ממנה אתם סובלים וממה היא נובעת. בתריסים ידניים, התקלה המרכזית היא קריעה של רצועת התריס או שבר במנגנון הגלילה של ציר התריס. במקרה כזה יש להחליף את הרצועה או את החלק שנשבר במנגנון הציר. חלקי חילוף לצורך כך נמכרים היום בכל חנות לבית ואפשר לבצע את התיקון באופן עצמאי לחלוטין. אם אתם מתקשים וזקוקים לאיש מקצוע, תוכלו למצוא אינספור אנשי מקצוע המציעים שירותי תיקון תריסים בדרום.

בתריסים חשמליים התקלה המרכזית היא קלקול של מנוע התריס, אם כי מדובר בתקלה שמופיעה אחת לעשור או שניים אם בכלל. המדובר בדרך כלל במנועים חזקים ועמידים מאוד ואין שום סיבה שהם יתקלקלו בשימוש סביר. במקרה של קלקול במנוע התריס, יש לפנות לגורם מקצועי המציע שירות של תיקון תריסים בדרום לצורך החלפת המנוע. בכל מקרה, העלות של החלפת מנוע חשמלי לתריס יכולה לנוע בטווח של 1200 עד 1400 שקלים.

תקלות נוספות בתריסים חשמליים יכולות לכלול תקיעה של התריס במהלך הורדתו. תקלה זו נגרמת משתי סיבות מרכזיות: שלבי התריס הם קלים מדי (שכיח במיוחד בתריסי פלסטיק) ושיער הבידוד המותקן על משקוף התריס הוא קשיח מדי. במצב זה, התריסים מתקשים לנוע בתוך המסילה שלהם ולכן נתקעים במקומם. המנוע החשמלי ממשיך להסתובב ובכך משתבש כל מנגנון העצירה האוטומטית שלו. תקלה זו אופיינית בעיקר לאחר התקנת התריס כששיער הבידוד עודנו חדש. בכדי להימנע מתקלה זו מומלץ להזמין תריס עם שלבי אלומיניום. כמו כן, לאחר התקנת התריס כדאי לפתוח ולסגור את התריס פעמיים ביום למשך חודש, בכדי לרכך את סיבי שיער הבידוד. במהלך תקופה זו, שימו לב שהתריס לא נתקע ואם כן, סייעו לו עם משיכה ביד.

תקלה נוספת בתריסים חשמליים יכולה לבוא לידי ביטוי באי עצירה אוטומטית של התריס כאשר הוא מגיע למצב של פתיחה מלאה או סגירה מלאה. תקלה זו היא תקלת כוונון פשוטה וגם היא מתרחשת בעיקר לאחר התקנת התריסים. במקרה כזה, הזמינו את איש המקצוע שהתקין לכם את התריס ובקשו לכוונן את התריס. שימו לב שאחד הגורמים המרכזיים לפגיעה בכוונון התריס הוא אותו מצב שבו התריס נתקע באמצע כפי שתיארנו קודם לכן. כוונון מנוע יכול לעלות לכם 300 עד 350 ש"ח.

תקלות נוספות יכולות לכלול שבר או סדק באחד או יותר משלבי התריס, יציאה של ציר הגלילה ממקומו, הטיה של התריס באופן שלא מאפשר לו לנוע בצורה חלקה בתוך המסילה וכן הלאה. תקלות אלה ניתנות לתיקון בקלות רבה יחסית והקושי המרכזי הוא דווקא באיתור הסיבה לתקלה.

 

תיקון תריסים אצל איש מקצוע

בכל מקרה של תקלה בתריסים, כדאי להזמין לבית איש מקצוע מומחה וכדאי לוודא כי מדובר באיש מקצוע בעל מוניטין. השירות של תיקון תריסים  יכול להיות לא זול, במיוחד אם מדובר בתקלה במנוע התריס או בתקלה שמחייבת החלפה של שלבי התריס. בהתאם לכך, בכדי להבטיח שלאחר תיקון התריס כבר לא תסבלו מתקלות חוזרות ונשנות, כדאי לעשות את זה נכון פעם אחת. במרבית המקרים, תוכלו לפנות לגורם שהתקין לכם את התריסים בבית וזאת במסגרת האחריות שאתם מקבלים על התריסים ועל העבודה. אם עברו כבר יותר מדי שנים ואתם בכלל לא זוכרים ממי הזמנתם את התריסים, תוכלו להיעזר בהמלצות וחוות דעת מקצועיות מחברים, בני משפחה, מכרים, שכנים וכמובן אנשי מקצוע מתחומים משיקים שיכולים להמליץ לכם על גורם מקצועי המתמחה בתחום של תיקון תריסים בדרום.

כאמור, תיקון תריסים בדרוםב יכול להיות עסק יקר ולעיתים לא בצדק. על כן, בכל מקרה תמיד כדאי לבקש מספר הצעות מחיר ממספר גורמים שונים, על מנת לוודא שאף אחד לא גונב אתכם. אתם לא חייבים לבחור באופציה הזולה ביותר, אבל אתם כן חייבים לוודא שהמחיר הוא סביר. חברת יורוסטייל מתמחה בייצור תריסי אלומיניום מכל הסוגים ובכל הגדלים ובכן מציעה שירות תיקון תריסים בתל אביב. החברה נחשבת לאחת החברות המובילות בישראל בייצור מוצרי אלומיניום לבית, ובכלל זה חלונות אלומיניום, דלתות אלומיניום, גדרות אלומיניום, פרגולות אלומיניום וכמובן תריסי אלומיניום. בנוסף, החברה מציעה שירותי תיקון בבית הלקוח או בסדנא ומתחייבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של שלבי תריס, מנועים חשמליים לתריסים וכמובן רמת ביצוע של עבודות התיקון הנדרשות.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
תריסי גלילה
מדריך תיקון תריסים

היינו רוצים לחיות בעולם בו הרכוש שלנו לא ייהרס. אך אנו חיים בעולם בו הרכוש שלנו נהרס כל הזמן, נפגם

תיקון תריסים בחריש

  בעבר היה עולם התריסים מאוד פשוט וחד גוני – התריסים היו ידניים לחלוטין והיו מיוצרים משלבים פלסטיים פשוטים. אלא

תיקון תריסים בעומר

  בעבר היה עולם התריסים מאוד פשוט וחד גוני – התריסים היו ידניים לחלוטין והיו מיוצרים משלבים פלסטיים פשוטים. אלא

תיקון תריסים ביפו

  בעבר היה עולם התריסים מאוד פשוט וחד גוני – התריסים היו ידניים לחלוטין והיו מיוצרים משלבים פלסטיים פשוטים. אלא

תיקון תריסים בתל-אביב

  בעבר היה עולם התריסים מאוד פשוט וחד גוני – התריסים היו ידניים לחלוטין והיו מיוצרים משלבים פלסטיים פשוטים. אלא

תיקון תריסים בקריות

  בעבר היה עולם התריסים מאוד פשוט וחד גוני – התריסים היו ידניים לחלוטין והיו מיוצרים משלבים פלסטיים פשוטים. אלא

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!