פרגולות אלומיניום – מדריך

אנו מתחייבים למחיר הזול ארץ

אחריות מלאה

עד 35% חיסכון בעלויות העבודה בתקופת הקורונה

שירות מהיום להיום

עבודה עם כל המפעלים המתקדמים בישראל קליל אלובין וארסטל 

התקשרו אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות 

פרגולה היא לא פחות מפריט חובה בכל גינה, חצר או מרפסת שזקוקה להצללה, אלא שאם אתם לא מתחברים לעיצוב הכפרי הקלאסי של פרגולות העץ או מחפשים עיצוב נקי ומודרני עם טאצ' יוקרתי, פרגולות אלומיניום הן הפתרון הטוב ביותר עבורכם. מהן פרגולות אלומיניום? האם האן עשויות כל כולן מאלומיניום? ממה עשוי הסוכך העליון של פרגולת אלומיניום? מהם העיצובים שבהם ניתן להזמין פרגולת אלומיניום? ממי מזמינים פרגולות אלומיניום ומהם הפרמטרים שצריכים להילקח בחשבון בהזמנת הפרגולה? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, מקצועני האלומיניום של יורוסטייל המייצרת מגוון רחב של פריטי אלומיניום לבית, למשרד, למבני ציבור ולמרחבי חוץ.

אז מהן פרגולות אלומיניום ולמה דווקא אלומיניום?

הפרגולה היא בעצם פתרון הצללה חדש למדי המלווה אותנו מספר עשורים בלבד. בתצורתה הקלאסית, מתבססת הפרגולה על מסגרת שעשויה מקורות עץ עבות היוצרות סוכך אלכסוני המעוגן אל קירות המבנה ואל הקרקע. הקירוי עצמו מושג באמצעות חיפוי עליון של אריחי רעפים אדומות ועל אף שקיימות ורסיות שונות של המכלול השלם הזה, בסך הכל זוהי התצורה הקלאסית של פרגולות העץ המסורתיות.

פרגולות אלומיניום הן פרגולות שמיועדות גם הן לספק פתרון הצללה, אבל זה בערך הדבר היחיד שמשותף להן ולפרגולות המסורתיות. פרגולת אלומיניום, כשמה כן היא, עשויה מרכיבי אלומיניום ליצירת התצורה הבסיסית של הפרגולה. יחד עם זאת, פרגולות אלומיניום יכולות לכלול מגוון רחב של רכיבים ומכלולים שיכולים להיות עשויים מחומרי גלם אחרים ולהעניק לפרגולה עושר עיצובי נוסף וחיזוק מבני נוסף. כך למשל, עמודי הפרגולה הם בדרך כלל עמודי ברזל עטופים בחיפוי אלומיניום. השימוש בליבת ברזל נועד להעניק לפרגולה את היציבות הנדרשת לה באמצעות המשקל הרב של הברזל (לעומת האלומיניום הקל) ובאמצעות החוזק המבני של הברזל. דברים אלה נכונים גם לגבי קורות החיבור האופקיים, שמחברים בין העמודים ויוצרים את התצורה הסופית של הפרגולה.

 

הסוכך העליון שמשמש לקירוי

יכול להיות מיוצר במגוון שיטות וטכניקות עיצוביות עם אפשרות לשלל עיצובי אלומיניום בפורמט של תריסים אופקיים, רצועות אלומיניום (בדומה לקירוי קני במבוק) וכן הלאה. ניתן גם להוסיף קירוי פולימרי מלא על גבי רצועות אלומיניום שמיועדות רק לתמוך אותו מלמטה וניתן גם לשלב קירוי בד, עץ ואפילו רעפים, הכל בהתאם להעדפות הלקוח.

ולמה דווקא אלומיניום? ובכן, אלומיניום היא מתכת ייחודית ומיוחדת במינה, המשלבת בתוכה שורה של מאפיינים שהופכים אותה למתכת האולטימטיבית לבניית מכלולים שונים לבית ולגינה. האלומיניום היא מתכת קלת משקל, קלה לעיבוד ועיצוב, קלה להרכבה, זולה יחסית, חזקה מאוד מבחינה מבנית ועמידה מאוד בפגעי מזג האוויר. האלומיניום עמיד לחלוטין בגשם, בלחות ובקרינת שמש מלאה וחוזקו המבני מאפשר לו לעמוד ברוחות חזקות ובסופות ללא שום בעיה. בשל כך, האלומיניום גם לא דורש תחזוקה רבה, בניגוד למשל לסורגי ברזל שדורשים צביעה תדירה על מנת להגן עליהם מפני חלודה ובניגוד לפרגולות עץ שמחייבות תחזוקה רציפה על מנת לשמור על קורות העץ מריקבון ושחיקה טבעיים.

 

ההיבט המבני של פרגולות אלומיניום

אחד המאפיינים המבניים הבולטים ביותר של פרגולות אלומיניום הוא השילוב של משקל קל עם חוזק מבני. פרגולות אלומיניום הן פרגולות קלות משקל באופן דרמטי ביחס לפרגולות העץ המסורתיות אבל גם חזקות מאוד מבחינה מבנית. המשמעות היא שאת פרגולות האלומיניום ניתן להקים במגוון רחב יותר של תצורות ובמיקומים נוספים במרחב החוץ. כך למשל, פרגולת עץ מסורתית, בגלל משקלה העצום, חייבת להיות מעוגנת על קיר המבנה ולכן תמיד נבנית בצמוד לבית. פרגולת אלומיניום היא קלה דיה וחזקה דיה בכדי לעמוד בפני עצמה ולכן ניתנת להקמה גם בלב מרחב החוץ כמכלול שעומד בפני עצמו ללא צורך בתמיכה של קיר המבנה. כמו כן, פרגולות אלומיניום, בגלל השילוב הייחודי שלהן, קלות וחוזק, יכולות לשמש גם כסוככים נטולי עמודים המעוגנים אל קיר המבנה בלבד, בדומה למרקיזה. אם אתם מחפשים פתרון הצללה מעוצב וזול לשטח קטן יחסית, פרגולות אלומיניום ללא עמודים המעוגנות ישירות לקיר המבנה, הן הפתרון הטוב ביותר עבורכם בהיבט זה.

אבל היתרונות של שילוב קלות המשקל והחוזק המבני שלא פרגולות אלומיניום לא מסתיימים בכך. שילוב זה מאפשר לייצר פרגולות במידות גדולות יותר מאלו האופייניות לפרגולות המסורתיות, פרגולות גבוהות יותר ופרגולות בתצורות משולבות של גבהים, מפלסים ותצורות. את כל זה ניתן לבצע כשנפח החומר הוא עוד יותר קטן מאשר בפרגולות העץ, שכן עמוד ברזל בחיפוי אלומיניום יכול להיות דק הרבה יותר מאשר עמוד העץ העבה והרחב שנדרש בכדי לספק את אותו החוזק המבני. כשמכפילים את זה בארבעה עמודים ובמסגרת הפרגולה, המדובר בחיסכון מצטבר גדול של נפח החומר, באופן שמשפיע מאוד גם על הנראות והאסתטיקה של הפרגולה כולה.

 

ההיבט העיצובי של פרגולות אלומיניום

אם היינו צריכים לאפיין את פרגולות האלומיניום מבחינה עיצובית הרי שהמאפיין המרכזי שלהן הוא סגנון העיצוב המודרני. כאמור, השילוב של קלות משקל וחוזק מבני, מאפשר ליצור תצורות בעלות קווים ישרים, מעודנים ונקיים, שאותם ניתן לשלב עם קלות העיצוב של האלומיניום המאפשרת ליצור שלל עיצובים במרקמים וצבע. בהזמנת פרגולת אלומיניום לבית, תוכלו להיחשף למגוון רחב של עיצובים שכלל אינם קיימים בקטגוריה של פרגולות מסורתיות מעץ, פשוט מכיוון שעיצובים אלה מתאפשרים לראשונה בזכות השימוש באלומיניום כחומר הגלם של הפרגולה. כך למשל, אחד מחלקי הפרגולה שבו ניתן לזהות מאפיינים מאוד ייחודיים ביחס לפרגולות המסורתיות הוא סוכך הקירוי העליון. בעוד שבפרגולות מסורתיות מדובר תמיד בקורות עץ גדולות עליהן מונח משטח של רעפים אדומות, בפרגולות אלומיניום ניתן ליישם מגוון רחב של פתרונות לרבות רצועות אלומיניום אנכיות שמותירות את הקירוי העליון פתוח כמו תריס, אבל בגלל שהשמש קורנת תמיד מזווית מסוימת, הרי שרצועות אלה יוצרות מחסום מלא מפני קרינת השמש ואגב כך גם שומרות על זרימת אוויר באזור שמתחת לפרגולה.

פתרונות קירוי נוספים כוללים רצועות דקיקות של אלומיניום, המתפקדות כמו קני במבוק, או מספר רצועות תמיכה עליהן מניחים סוכך פולימרי מוכהה. מן הסתם, פרגולות אלומיניום ניתנות לקירוי בכל סוג של קירוי על פי טעמו של הלקוח וניתן לקרות אותן גם באמצעות אריחי רעפים אדומים ממש כמו פרגולת עץ מסורתית. יחד עם זאת, הבחירה בפרגולת אלומיניום היא קודם כל בחירה בסגנון העיצוב המודרני, הנקי והמיושר, בחירה בפתרונות הצללה שמעניקים טאצ' עיצובי יוקרתי ויכולים להפוך כל מרחב חוץ למרחב של יוקרה, אסתטיקה וחשיבה עיצובית מחוץ לקופסה.

 

שיקולים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בתכנון פרגולות אלומיניום

פרגולות אלומיניום מעניקות לכם גמישות מלאה לחלוטין בשלב התכנון עם יכולת התאמה מושלמת של הפרגולה לצרכי ההצללה במרחב הספציפי. המשמעות היא שאם בסופו של דבר הפרגולה לא מספקת לכם את הצל או את האווירה העיצובית שביקשתם לעצמכם, הסיבה לכך היא תכנון לקוי. על כן, לפני שאתם מזמינים פרגולה מאלומיניום, חשוב לבצע תכנון יסודי של הפרגולה ואת התכנון הזה כדאי לעשות בליווי מקצועני האלומיניום והפרגולות של יורוסטייל. מן הסתם, בשלב התכנון יהיה עליכם להחליט בדיוק על כל המאפיינים העיצוביים של הפרגולה ובכלל זה צבע, תצורה, מרקם, תצורת קירוי עליון, שיפוע פרגולה, גודל, גובה, מפלסי פרגולה וכן הלאה. אבל מעבר למאפיינים אלה, יהיה עליכם לקחת בחשבון גם שני היבטים מבניים פונקציונליים חשובים במיוחד שעליהם נסביר לכם ממש כעת.

ההיבט הראשון שאתם רוצים לבחון

הוא האינטראקציה של הפרגולה עם השמש. השמש כידוע נעה לאורך שעות היום על פני השמים וקורנת עלינו בכל עת מזווית אחרת. כפי שיודע כל אדם ששכב פעם על חוף הים תחת שמשיה, תזוזת השמש גורמת לתזוזה גם של הצל וכאשר מדובר בהזמנת פרגולות אלומיניום המשמעות היא שאתם רוצים להבטיח שלא משנה מאיזו זווית קורנת השמש, האזור שמתחת לפרגולה יהיה מוצל תמיד. לשם כך יהיה עליכם לתכנן את הפרגולה במידה מעט יותר גדולה ממידת שטח הישיבה וכן לקבוע את הגובה המדויק של הפרגולה. פרגולה גבוהה מדי תותיר לשמש זמן רב לאורך שעות השמש בו היא יכולה להקרין על שטח הישיבה דרך דפנות הצד של הפרגולה ומזה אתם רוצים להימנע.

ההיבט השני שאתם רוצים לבחון הוא תנועת וזרימת האוויר באזור הישיבה שמתחת לפרגולה. במקרים רבים הפרגולה מספקת פתרון צל מצוין, אבל התחושה באזור הישיבה היא תחושה של מחנק ושל מחסור באוויר. אחד הפתרונות הטובים ביותר לכך הוא קירוי של רצועות אלומיניום אנכיות המסודרות זו לצד זו עם מרווחים ביניהן. בצורה זו, יכול אוויר לזרום באופן חופשי אל תוך החלל שמתחת לפרגולה. העניין הוא שכדי שגם יהיה צל עם פתרון קירוי כזה, חייבת השמש לקרון תמיד מזווית מסוימת ולא באופן אנכי מעל הפרגולה. כדי להבטיח זאת יש לבחון היכון ממוקמת השמש בשמים ביחס לאזור הפרגולה ולמתוח את תריסי האלומיניום העליונים בצורה הנדרשת.

 

מי בונה ומתקין פרגולות אלומיניום?

פרגולות אלומיניום מוצעות היום במספר דגמי מדף אם כי בכל מקרה, מומלץ להזמין פרגולה מותאמת אישית על פי המידות שלכם, על פי הצרכים המבניים שלכם ועל פי ההעדפות העיצוביות שלכם. את זה תוכלו לעשות אצל חברות ובתי מלאכה המתמחים בעבודה עם אלומיניום, מבצעים פרויקטים של חלונות אלומיניום, דלתות אלומיניום וגדרות אלומיניום, ובין היתר מציעים גם פרגולות אלומיניום. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהמקום ממנו אתם מזמינים מתמחה ספציפית בייצור פרגולות אלומיניום ויודע ללוות אתכם משלבי התכנון הראשוניים, דרך שלב הייצור ועד שלב ההתקנה ובדיקת הפרגולה במקומה. התמחות זו חשובה כמובן להבטחת איכות הפרגולה, אבל עוד מעבר לזה, רק גורם מקצועי מומחה ידע לחשוף אתכם בפני כל האפשרויות העומדות בפניכם ולהעמיד לרשותכם את הגמישות המלאה הנדרשת על מנת להבטיח שאתם מזמינים את הפרגולה הטובה ביותר עבורכם בכל היבט אפשרי.

חברת יורוסטייל מתמחה באלומיניום ומבצעת את כל סוגי עבודות האלומיניום לבית, למשרד ולמרחבי חוץ. בכלל זה, מציעה החברה חבילת שירות מלאה של תכנון, ייצור והתקנת פרגולות אלומיניום וכן ייעוץ וליווי של הלקוח מהשלבים הראשונים ועד קו הסיום, לרבות ייעוץ עיצובי, ייעוץ הנדסי ומבני וייעוץ סביב גיבוש הפרגולה המתאימה לכם ביותר ביחס לתקציב העומד לרשותכם. כל ההתנהלות מול הלקוח מבוצעת באמצעות מקצועני האלומיניום של יורוסטייל ובהם אנשי מקצוע בעלי התמחויות שונות בשלבי התכנון, הייצור וההתקנה של הפרגולה. ליורוסטייל מגוון רחב של דגמי מדף בסיסיים אותם ניתן להתאים להעדפות ולצרכים שלכם בצורה מלאה, וכן ישנה האפשרות להזמין פרגולות אלומיניום בהתאמה אישית מאפס על פי תכנית עצמאית משלכם או תכנית עיצוב שנבנתה בשיתוף המומחים של יורוסטייל.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!